Glass

publicerat i Allmänt;
Jag älskar glass! Det är bland det bästa jag vet, och särskilt dessa varma dagar...
Nu äter jag inte vanlig glass så ofta längre (en period för länge sedan åt jag varje dag), men unnar mig ibland. Däremot gör jag bananglass som är riktigt gott och som man kan smaksätta med sina egna favoriter, lätt är det också! Har du bananer hemma som börjar bli gamla så dela dom i 4-5 cm bitar och lägg i frysen. När du sen blir sugen så ta fram bananerna och låt de tina en liten stund. Kör de sen i matberedare/mixer ihop med någon smaksättning (kakao, bär, nötsmör mm) eller naturell. Jag kan rekommendera kokos...mums! Konsistensen blir slät och det smakar faktiskt som glass.
(Lånad bild)
Frusen mango är också väldigt gott att mixa om man vill ha lite sorbetglass...
Det känns bra att det finns alternativ som smakar likvärdigt, annars kan det faktiskt kvitta för min del. 
Man får visserligen i sig fruktsocker men man slipper alla tillsatser...så fyll frysen med bananer! ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annette:

Brukar göra med bananer o hallon....mums...ska prova dina varianter 😊

Svar: Går att variera hur mycket som helst! Hoppas du får en härlig semester Annette! Kram
Camilla

Kommentera inlägget här :

'