Besked

publicerat i Cancer;
Idag var det dags för läkarbesök och svar på fredagens röntgen. Även om dessa dagar är väldigt tuffa så åkte jag dit med gott mod och en bra känsla (såklart nervös) i magen. Mötte upp min man på sjukhuset och vi blev visade in i ett rum för att vänta på doktorn (Signe). Ögonblicket när hon öppnar dörren och kliver in så letar jag direkt efter tecken på henne, verkar hon dämpad eller glad? Idag verkade hon glad.
Hon börjar alltid med att fråga hur jag mår och när jag är färdig så säger hon: - Med så mycket cellgift som vi har pumpat i dig så är det fantastiskt att du mår så bra som du gör! Detta ger mig en enorm kick!, att det jag gör själv är inte förgäves..tvärtom!
Röntgenbilderna visade att tumörerna i levern är oförändrade sen sist och de körtlar som är förstorade var lite större denna gången, men de är fortfarande mindre än när de upptäcktes. Här blev jag först väldigt besviken, man vill ju såklart att de ska minska hela tiden. Efter att ha smält informationen och tänkt igenom vad som sagts blev jag nästa irriterad på mig själv, detta är ju ett bra resultat! Det kunde ju ha spridit sig till fler ställen eller ha växt betydligt mer. Enligt Signe så är detta ett bra resultat och målet (för dom) är att det ska hållas i schack men självklart är det bra om de minskar i storlek.
På grund av lite ökning i storlek på körtlarna tidigareläggs nästa röntgen, så om två månader är det dags igen.
Signe ska tyvärr vara tjänstledig i ett år för att forska i Boston och de vet inte alls vem som ska ta över efter henne. Jag har önskemål om en läkare som jag träffat en gång innan (som idag jobbar i Malmö), därför att han har väldigt bred kunskap om just min typ av cancer och även han är forskare, dessutom vet han en del om mitt "fall".
Signe skulle försöka ordna så att jag fick honom som läkare under tiden som hon är borta, men att jag då får åka till Malmö när det är dags. Det är ju ändå fantastiskt hur de hela tiden försöker att ordna det precis som jag vill! Även behandlingarna pusslar de med för att få till det så bra som möjligt inför vår kommande utlandssemester...
Så skönt med folk som är engagerade och gör allt de kan för att lösa saker på bästa sätt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annette:

💟

Kommentera inlägget här :

'