Väntan..

publicerat i Allmänt;
Det blev en lååång resa innan vi till slut landade på Naxos!
Vi hoppade på bussen i Tormestorp vid elva och skulle fortsätta med tåg till Malmö för en bit mat. Tåget var försenat men vi kunde till slut ta ett annat. Efter lunchen tog vi nästa tåg mot Kastrup...här blev det signalfel så tåget kunde inte stanna där utan vi fick fortsätta till nästa station och byta tåg och åka tillbaka. Tur vi var ute i god tid tänkte vi...men det hade inte så stor betydelse eftersom även flyget blev försenat. Vårt flyg skulle gått 16.25 och när vi äntligen kom iväg var klockan 21.00. Tre timmar senare landar vi i Aten och då är klockan 01.00 lokal tid. När vi fått våra väskor (tur att inte dom försvann..;) , och åkt buss i en timma (gud hjälpe mig att vi inte krockade) var vi till slut framme på hotellet i Pireus...klockan var nu tre och vi var tvungna att gå upp vid fem för att hinna med båten till första anhalten Naxos. Båtturen tog fem timmar...så efter 26 timmar på resande fot (med endast två timmars sömn) har vi installerat oss på vårt hotell!! SÅ skönt att vara framme!!