Malmö

publicerat i Allmänt;
Igår hade jag och Michaela en heldag i Malmö. Vi tog tåget dit och hoppade av vid Triangeln för att starta med lunch på Raw Food House som ligger ett stenkast därifrån.


Hamburgartallrik som är gjord enbart på grönsaker...riktigt gott!
Efter denna goda mat så blev det shopping inför resan, solskydd, klänning, kompressionsstrumpor (fick elefantben efter förra flygresan) och lite "snacks" till resan dit.
På Östergatan (inte långt ifrån centralstationen) ligger Reco Market där de säljer massor av vararor som är raw och ekologiskt, de har även en nätbutik http://www.organicfood.rawfoodshop.se/ där jag beställer i vanliga fall. Men känslan av att handla i butik och få känna/se/ta på de olika varorna är mycket charmigare!
Jag köpte en stor påse raw jordnötter (utan salt), några olika bars, kokosvatten, lakritspastiller (gjorda enbart på lakrisextrakt) och chia bowl som man bara blandar med varmt eller kallt vatten så har man en nyttig och mättande gröt (innehåller: russin, bovete, quinoa, linfrön, mandlar, pumpafrön, chiafrön, dadlar, goji, bananflingor, blåbär, raw kakao och hampapulver). 
Visst kan man vara bekväm och äta den mat som serveras på flyget, men det är ju inte någon favoritmat och när resan är på endast 3,5 timmar så äter jag hellre något vettigt innan och då räcker det med lite tilltugg.
Idag ska jag kolla igenom vilka kläder som ska med och tvätta upp det sista. 
Det är en hel del att tänka på och fixa innan, någon/några stackare får sköta vårt växthus (och får då skörda alla tomater som inte hinner bli färdiga..;)), vi måste ordna det för vårt lilla lejon så att han har det bra. Jag har en behandling plus provtagning till på torsdag mm.
Dagarna rullar på fort och det är bara att sätta fart! Inte jobbigt alls när man vet vad som väntar..
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

'