HEMMA!

publicerat i Allmänt;
Borta bra men hemma bäst! SÅ sant!
Jag vet knappt hur jag ska beskriva mina 12 dagar i denna lilla "by" Skeppsgården (där var inte många hus). Det var väääldigt strikt med maten, lite oorganiserat, behov av renovering men ändå så hade vi kul (vi var ett bra gäng), jag kände mig "hemma" och tyckte att tiden gick fort.
Vi var som sagt ett väldigt bra gäng på10 personer från lite olika hörn i världen, London, Amsterdam, Danmark och från olika delar av Sverige, olika åldrar mellan 44-79 år,  som hade väldigt roligt tillsammans. Jag är helt övertygad att detta påverkade min vistelse där och det är ju som ett lotteri vilka som är inbokade samtidigt. 
Anita som driver stället upplevde jag först som en sträng gammal lärarinna, men när man lärde känna henne så var det inte "så farligt"..;), man måste lära sig att acceptera folk som dom är, det går ändå aldrig att ändra på och man mår bara dåligt själv av att reta sig och tjura på folk, det leder ingenstans.
Första veckan handlade om att rensa kroppen på ALLT!, genom mat och tarmrensningar. De två-tre första dagarna var de flesta väldigt dåliga med huvudvärk, trötthet (sov massor) och tom. någon som kräktes. Jag hade inga av dessa symptom och kände mig som vanligt och det tar jag som ett gott tecken. 
Ja, vad åt vi då...
Till frukost serverades det någon form av fruktkräm eller soppa (kall) tex. gjord på boveteskott och äpple. De var riktigt goda, men aningen för söta för mig som inte ska äta så mycket socker. Jag fick istället en energisoppa gjord på Rejuvelac,( en jäst dryck), Alger, Äpplen, Boveteskott, Solrosskott, Mungbönor, Linser, Alfalfa och Avokado. Denna soppa severades som "förrätt" varje måltid med alger och fermenterade grönsaker till. Till middag och lunch var det alltid en enkel sallad, groddade mungbönor, linser och alfaalfa, sen varierades det med nötdressingar eller nötpate`..thats it! 
Förrätt: energisoppa med surkål...ser väl överväldigande ut? ;)

Huvudrätt: sallad, groddar och dressing.
Konstigt nog så rasade inte kilona på de som hade överflöd som man kan tro, jag gick tyvärr ner lika mycket som de andra fast att jag fick äta lite extra. Så nu är jag hemma på "gödning" och det var så jäkla gott att komma hem och äta det som man saknat. Jag kommer fortsätta med den kosthållning som jag hade innan eftersom jag inte reagerade på utrensningen så tror jag att jag är på rätt väg...
Jag kommer att berätta mer om denna vistelse en annan dag, kanske redan imorgon, vem vet! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annette:

Verkligen annorlunda!
Kram♡

Kommentera inlägget här :

'